مقالات

خودمان رینگ لایت بسازیم

این حلقه جادویی امروزه در موارد بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد و طرفدارن بی شماری پیدا کرده است و انواع مختلف آن در بازار موجود است که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند و افراد با توجه به نیاز خود یکی از آنها را تهیه می کنند. مطمئنا بارها مخصوصا در عکس و فیلم های موجود در فضای مجازی دیده اید که شخص داخل تصویر حلقه ی نورانی در چشمانش دیده می شود.

رینگ لایت که یک حلقه ی نورانی است وسیله ای کاربردی برای نورپردازی در موقعیت های متفاوت می باشد که افراد به علت کارکرد آسان در بیشتر موارد از آن به عنوان منبع نوری استفاده می کنند. نوری که این وسیله از خود ساطع می کند نوری ملایم و نرم است که با جایگیری مناسب در محیط برای هر سوژه ی عکاسی و فیلم برداری قابل استفاده و مناسب است.
بسیاری از افراد پس از مشاهده رینگ لایت و کارایی آن به این موضوع فکر می کنند که چرا خود این وسیله را درست نکنند زیرا طراحی چندان پیچیده ای ندارد و با کمی خلاقیت می توان یکی از آن را درست کرد.

مدل های رینگ لایت موجود در بازار در رنج قیمتی متفاوت و همچنین با کارکرد مختلف هستند که گاهی اوقات به دلایل مختلف بودجه ای که ما برای خرید آن در نظر گرفته ایم بسیار کمتر از قیمت آن است به همین علت اینکه خودمان بتوانیم در خانه رینگ لایت درست کنیم هم ایده ی مقرون به صرفه ای خواهد بود و هم کاری خلاقانه محسوب می شود زیرا ما می توانیم تمام ویژگی هایی که در نظر داریم را در ساخت آن به کار ببریم و یک رینگ‌لایت شخصی و منحصر به فرد برای گرفتن عکس و فیلم های خود داشته باشیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با روش های ساخت رینگ لایت آشنا سازیم.

 

 

 

 

آموزش ساخت رینگ لایت

برای ساخت رینگ لایت لازم است آموزش هایی را ببینیم تا با توجه به بودجه ای که می خواهیم به این کار اختصاص دهیم روش مورد نظر خود را انتخاب نماییم اینگونه مجبور به صرف هزینه ی اضافی نخواهیم بود.

 روش اول

این روش بسیار مقرون به صرفه می باشد و وسایل مورد نیاز برای ساخت آن عبارتند از، چسب نواری و مایع، سکوت ریسه LED، فویل آلومینیومی، ریسه نواری LED و مقوا.

در مرحله اول مقوا را به قدری که تمایل داریم رینگ لایت به آن اندازه باشد علامت می زنیم و برش می دهیم و پس از آن دایره ای داخلی را از مقوا جدا می کنیم که بهتر است حدالامکان فاصله ی بین دو دایره بیش از پنج سانتیمتر نباشد این فاصله قسمتی است که قرار است ریسه بر روی آن نصب شود سپس برای اینکه دایره ی بدست آمده مستحکم تر شود یک دایره دیگر به همان اندازه برش می دهیم و با استفاده از چسب مایع هر دو را به یکدیگرند می چسبانیم.

در مرحله دوم برای مجدد مستحکم شدن مقوای دایره ای که ساختیم سطح آن را با فویل می پوشانیم سپس ریسه LED که خریداری کرده ایم را دور تا دور مقوای خود به وسیله ی چسب نواری و یا چسب مایع می چسبانیم ریسه های موجود در بازار به صورت متری به مشتریان عرضه می شوند و در رنگ های مختلف موجود هستند که بهترین رنگ آن برای رینگ لایت رنگ مهتابی و سفید است به همین علت در نظر داشته باشید که حداقل به یک الی دو متر ریسه LED نیاز دارید زیرا باید دور تا دور مقوا ریسه چسبانده شود.
در صورتی که دوست دارید نور بیشتری را داشته باشید می توانید ریسه LED را دو دور بر روی مقوا بچسبانید.

در مرحله ی سوم باید سوکت LED که به صورت جداگانه تهیه کرده اید را به انتهای ریسه وصل نمایید و به وسیله ی آن رینگ لایت را به برق وصل کرده و روشن کنید. همانطور که مشاهده کردید با وسایل بسیار قابل دسترس و ارزان قیمت یک رینگ لایت ساختید تا به وسیله ی آن برای فیلم و عکس های خود نورپردازی انجام دهید.

روش دوم

روش دوم ساخت رینگ لایت از روش اول بسیار آسان تر است اما کمی هزینه ی بیشتری را برای آن باید صرف کرد.
در این روش شما می توانید لامپ هایی را خریداری کنید که به صورت مهتابی هستند که دو طرف آن به هم چسبیده است که دقیقا به شکل دایره می باشد و پس از تهیه آن با استفاده از هولدر موبایل و یا سیم برق می توانید به سادگی آن را روشن کرده و یک رینگ لایت را در اختیار داشته باشید.
نکته قابل توجه در رابطه با خرید این لامپ ها این است که باید توان آن بیش از 20 وات باشد و رنگ آن به رنگ سفید و یا مهتابی باشد زیرا این‌ دو رنگ برای رینگ لایت بهترین انتخاب هستند.

روش سوم

این روش کمی حرفه ای تر از دو روش قبلی است و در پایان نیز یک رینگ لایت شبیه به رینگ های موجود در بازار را خواهیم داشت زیرا به علت استفاده از قاب چوبی در این روش رینگ لایتی مستحکم تر از روش های دیگر می سازیم فقط توجه داشته باشید این روش کمی فنی است و باید بسیار احتیاط کنید و برای ساخت آن به ابزار آلاتی همچون دریل، پیچ گوشتی،اره مویی،مداد، انبردست، متر و سیم چین نیاز دارید.

لوازم مورد نیاز برای ساخت این رینگ لایت عبارتند از؛

– کلید روشن و خاموش
– سیم برق دو الی سه متر
– دو شاخه برق
– دوازده عدد سرپیچ
– دوازده عدد لامپ

مرحله اول

ابتدا با استفاده از چوب دایره ای را به اندازه ای دلخواه اندازه زده و برش می دهیم و با استفاده از مداد و متر دایره دوم را اندازه زده و سپس با استفاده از اره مویی آن را برش می دهیم و پس از این مرحله با استفاده از دریل سوراخ هایی را با فاصله های یکسان بر روی چوب ایجاد می کنیم تا سرپیچ ها را بر روی آن نصب کنیم.

مرحله دوم

با استفاده از سیم برق سر پیج های وصل شده بر روی قاب چوبی رینگ لایت را به هم‌ وصل می کنیم و یک سر سیم را به دوشاخه می زنیم تا بتوانیم به وسیله ی آن رینگ لایت را به پریز برق وصل کنیم پس از انجام این کار دوازده عدد لامپ را به سر پیچ ها وصل کرده و رینگ لایتی را که ساخته ایم روشن می کنیم. به همین راحتی یک رینگ لایت حرفه ای داریم که میتوانیم به راحتی برای عکس و فیلم های خود نورپردازی موردنظر خود را انجام دهیم.

 

 

 

 

نکات مهم در رابطه با استفاده از رینگ لایت های خانگی

در این مقاله ما سه روش از ساخت رینگ لایت را به شما آموزش دادیم که هر کدام از روش ها دارای ویژگی خاص خود بودند به طورمثال یک روش مقرون به صرفه بود روش دیگر کمی گران قیمت و مستحکم تر بود این شما هستید که با توجه به استفاده ای که قرار است از رینگ لایت کنید روش ساخت خود را انتخاب می نمایید.
شاید شخصی که کار عکاسی و فیلم برداری را به صورت حرفه ای انجام می دهد روشی را انتخاب کند که از استحکام بیشتری برخوردار است با توجه به اینکه خرید وسایل مورد نیاز آن نیز کمی هزینه بر است.
و یا شخصی دیگر ساخت این وسیله را صرفا جهت سرگرمی و استفاده معمولی انتخاب کند و تمایلی به صرف هزینه ی زیاد نداشته باشد و اندازه استحکام آن برایش مهم نباشد.
به همین منظور نکاتی را ذکر می کنیم که شما عزیزان در هنگام استفاده از این رینگ لایت ها، آن ها را در نظر بگیرید.

  • توجه داشته باشید که رینگ لایت های خانگی بر خلاف رینگ لایت های حرفه ای موجود در بازار دارای قابلیت تنظیم شدت کم و زیاد شدن نور نیستند.
  • با توجه به متریالی که رینگ لایت های خانگی با آنها درست می شوند استحکام کمتری را نسبت به رینگ لایت های موجود در بازار دارند به همین علت برای نگه داشتن گوشی و یا دوربین بهتر است از یک سه پایه استفاده کنید.
  • در هنگام تهیه ریسه ال ای دی برای ساخت رینگ لایت های خانگی توجه داشته باشید که پرش نور نداشته باشند زیرا در هنگام فیلم برداری باعث پر پر زدن نور می شود برای اینکه خیالتان از این بابت راحت شود در هنگام خرید ریسه دوربین یا گوشی خود را ببرید و آن را امتحان کنید.
  • شدت نور رینگ لایت های خانگی کمتر از رینگ لایت های حرفه ای موجود در بازار است و به همین علت کیفیت خروجی عکس و فیلم هایی که با استفاده از رینگ لایت های خانگی گرفته می شود کمتر از رینگ لایت های حرفه ای می باشد.
  • لوازم جانبی که رینگ لایت های حرفه ای دارند را رینگ لایت های خانگی نخواهند داشت به همین علت امکان به وجود آمدن مشکلاتی در هنگام استفاده از آن وجود دارد.

 

تمام نکاتی که ارائه شد برای افزودن اطلاعات شما و درنهایت انتخاب درست شما می باشد به همین علت قبل از هر اقدامی ابتدا اطلاعات کافی در رابطه با آن موضوع را بدست آورید.

 

 

کلام آخر

با توجه به تمام توضیحات ارائه شده در این مقاله مجموعه سی کارو قصد دارد شما دوست داران عکاسی و فیلم برداری را با وسایل نورپردازی مانند رینگ لایت ها بیشتر آشنا کند و بستری را فراهم سازد تا شما عزیزان بتوانید این وسیله را با صرف هزینه اندک بسازید و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *