مقالات

راهنمای خرید نور ثابت LED

نور یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر زیبایی عکس و تصویر است، یکی از تجهیزات مهم در این زمینه نورهای ثابت یا LED ها هستند. LED مخفف (Light emitting diode) است که به معنی دیود پخش نور می باشد. در واقع نور ثابت ال‌ای‌دی (LED lamp) نوعی از لامپ‌های جامد هستند که از دیود برای روشنایی استفاده می‌کند. این نوع لامپ یک نور مداوم و پیوسته تولید می‌کند. نورهای LED برای ضبط انواع خاصی از ویدیو مانند فیلم‌های عروسی، مستند و محتواهای ویدیویی که در محیط‌های تاریک ضبط می‌شوند و عکاسی مناسب است.

کاربرد نورثابت

نورهای پیوسته یا ثابت بیشتر برای فیلمبرداری مناسب هستند به طوری که گاهی آن‌ها را نور‌های سینمایی یا ویدئویی هم می‌نامند اما در طول سال‌های اخیر، با پیشرفت فناوری در زمینه نور‌های پیوسته یا continuous ، ذهنیت استفاده از نور‌های استودیویی برای عکس‌برداری تبلیغاتی تا حدودی تغییر کرده است.

نور ثابت می‌تواند شما را از عکاسی به صورت پی در پی بی نیاز کند زیرا این نور است که عکاس را مجبور می‌کند تا عکاسی را بصورت پی در پی انجام دهد. نورهای ثابت بخصوص برای افرادی که تازه کار هستند و به حرفه عکاسی روی آورده اند بسیار مناسب است و این اجازه را به آنها می‌دهد تا بتوانند میزان نور را به صورت دستی تنظیم کنند.

یکی دیگر از دلایلی استفاده از نور LED ،مصرف انرژی کمتر است در واقع این نوع از نور ها 90 درصد از انرژی ورودی را به نور تبدیل می نمایند. همچنین نورهای ثابت ال ای دی از ایمنی بالاتری برخوردار هستند و قابلیت کنترل دمای نور را نیز دارد.

این ویژگی همچنین باعث می شود نور ثابت های ال ای دی برای عکاسی از محیط ها و اشیاء حساس ، بسیار مناسب باشد زیرا شما می توانید بدون نگرانی از گرم شدن بیش از حد سوژه عکاسی نور ثابت را در هنگام عکاسی به سوژه مورد نظر دور یا نزدیک نمایید.با توجه به اینکه ابعاد این نورهای ثابت با هد فلاش عکاسی متفاوت است اما بعضی از آنها را میتوان به جای فلاش ها استفاده کرد زیرا نور ثابت ال ای دی ها بلافاصله هر گونه تغییر در موقعیت و شدت نور را منعکس می کنند.

نورهای ثابت در ابعاد مختلف قابل تهیه هستند

نورهای LED پر قدرتی که از سوی برند‌های مختلف و با قیمت‌هایی بسیار مناسب و قابل رقابت با فلاش‌های استودیویی وارد بازار شده‌اند، این امکان را به ما داده تا بتوانیم بدون نورسنج‌های اختصاصی یا نورسنج دوربین و بدون نیاز به تکرار عکس‌های آزمایشی پی‌درپی، آنچه که می‌بینیم را عکاسی کنیم.

راهنمای خرید انواع نورهای ثابت یا LED

نورهای ال ای دی به دو صورت قابل نصب بر روی سه پایه و روی دوربین استفاده می شوند. نورهای ال ای دی بزرگ تر با توجه به تعداد زیاد دیودهای LED طرفداران خود را برای فیلمبرداری و عکاسی دارند اما در سالهای اخیر با توجه به افزایش تولید محتواهای بصری و نیاز تولید کنندگان به وسائل سبک تر و پر کاربرد تر نورهای کوچک که بر روی دوربین نصب می شوند بسیار محبوب شده اند. پنل های نور ثابت ال ای دی کوچک معمولا همراه با یک وسیله برای اتصال به کفشک ارائه می شوند.

قیمت نورثابت با توجه به کارایی و تعداد ال ای دی متغیرند که باید با توجه به کارایی مد نظرتون خرید کنید. نور ثابت های ال ای دی (LED) معمولاُ در دمای رنگ ( کلوین ) حداکثر 5500 و یا 5600 کلوین و حداقل از دمای 3200 کلوین قابل تنظیم هستند. برخی از انواع نورهای ثابت LED قابلیت تنظیم توسط کنترل راه دور را نیز داشته و قابلیت های دیگری مانند امکان استفاده از ژل های رنگی درون قاب و کنترل کامل میزان روشنایی از صفر تا صد درصد را دارا هستند. همچنین برخی از مدل های توانایی کارکرد با باتری یا برق شهر را بطور انتخابی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *