مقالات

رینگ لایت مناسب عکاسی پرتره – کاربرد رینگ لایت در عکاسی پرتره

رینگ لایت مناسب عکاسی پرتره

عکاسی پرتره، یکی از زیباترین شاخه های عکاسی است که هنرمندان عکاس برای به تصویر کشیدن شخصیتی ویژه، خلاقیت بالا و تکنیک های حرفه ای را به کار می برند. اما برای اینکه عکس پرتره شما بهترین نمونه از این هنر باشد، می بایستی از تجهیزات و تکنیک هایی مانند «رینگ لایت» استفاده کنید.

رینگ لایت، یک وسیله نورپردازی است که عکاسان برای بهبود نور پرتره هایشان از آن استفاده می کنند. این وسیله، دارای یک دایره با ال ای دی های روشن است که نور بسیار نرم و یکنواختی را تولید می کند و به این دلیل بهترین کاربردها را در حوزه عکاسی پرتره دارد.

 

در ضمن قصد داریم نکاتی در رابطه با نحوه استفاده از رینگ لایت در عکاسی پرتره یا چهره را و کاربرد آن را عنوان کنیم تا حرفه ای تر تصاویر خود را با دوربین حرفه ای و یا حتی با گوشی هوشمند خود ثبت کنید.

 

استفاده از رینگ لایت در عکاسی پرتره

حلقه های نوری یا رینگ لایت که اکنون به یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات نورپردازی شده اند در عکاسی ماکرو ، پرتره فیلم برداری و …کاربرد دارند و به خاطر قابلیت های نوری خاصی که دارند شما می توانید با بودجه اندکی که دارید یک رینگ لایت خوب را خریداری کنید و از آن به عنوان یک نور حرفه ای استفاده کنید اما باید بدانید که چطور نور را کنترل کنید و سوژه را چطور در عکس نشان دهید اگرچه این موضعوعات خارج از بحث این مقاله هستند و قصد نداریم به آن ها در اینجا بپردازیم. پیشنهاد میکنیم مطلب آموزش عکاسی با رینگ لایت را مطالعه نمایید.

شما می توانید از یک رینگ لایت به جای سافت باکس استفاده کنید! در واقع در عکاسی پرتره می توانید رینگ لایت را در زاویه کناری سوژه قرار دهید و از نور نرم و لطیفی که پخش می کند بهره گیرید بهتر است بدانید که نور رینگ لایت کل سوژه را در این زاویه نخواهد گرفت که مشکلی نداشته و اصلا رینگ لایت برای اینکار ساخته نشده است. در کل این ابزار خاص برای پرتره های بالای کمر و از فاصله نسبتا نزدیک ایده آل و کافی است و می توان به جای یک سافت باکس از آن بهره گرفت.

دقت کنید که بهتر است برای پرتره نور را تا 50 درصد و یا کمتر تنظیم کنید چرا که در این فاصله قدرت و شدت بالای نور سوژه را هم اذیت می کند. در ادامه، با کاربرد رینگ لایت در عکاسی پرتره بیشتر آشنا خواهید شد.

 

کاربرد رینگ لایت در عکاسی پرتره

 

 

 

4 کاربرد رینگ لایت در عکاسی پرتره

استفاده از رینگ لایت در ژانر عکاسی پرتره چهار کاربرد اساسی دارد که به شرح زیر است.

 

1- تولید نور نرم و یکنواخت

یکی از اصلی ترین علت های استفاده از رینگ لایت، تولید نور نرم و یکنواخت است. نور نرم، یعنی نوری نرمال تر و فراگیر تر ایجاد کنید. در عکاسی پرتره، نور نرم و یکنواخت، عکس شما را به صورت طبیعی تر و جذاب تر به نمایش می گذارد. برای مثال، اگر از یک فلاش سنتی استفاده کنید، نور به صورت مستقیم به سمت مدل شما میرود که می تواند باعث بروز سایه های شدید در عکس شود و شخصیت مدل شما را غیر طبیعی پرتره کند. اما رینگ لایت با ایجاد نور نرم و یکنواخت، به شما کمک می کند تا سایه ها را کاهش داده و عکس نرم تر و جذاب تری به دست آورید.

2- ایجاد لوکیشن های مختلف برای نور

رینگ لایت، به عنوان یک وسیله نورپردازی می تواند در ایجاد لوکیشن های مختلف برای نور به شما کمک کند. می توانید رینگ لایت را به صورت مستقیم به دوربین خود متصل کنید و با تغییر زوایای نورپردازی، نور را در مکان های مختلف قرار دهید. برای مثال، می توانید رینگ لایت را به صورت مستقیم به دوربین خود متصل کنید و سپس با جابجایی دوربین، نور را در مکان های مختلفی قرار دهید. به این ترتیب، می توانید لوکیشن های مختلفی را برای نور پرتره ایجاد کنید و به راحتی به نتایج مطلوب برسید.

3- کاهش اشاره نور

اشاره نور، یکی از مشکلات عکاسی پرتره است که می تواند سبب ایجاد لکه های نوری نامطلوب در عکس شود. با استفاده از رینگ لایت، می توانید این مشکل را حل کنید. با ایجاد نور نرم و یکنواخت و کاهش اشاره نور، می توانید پرتره ای با کیفیت و قابل قبول به دست آورید. به علاوه، اگر به طور حرفه ای از رینگ لایت استفاده کنید، می توانید زوایای نورپردازی را تنظیم کنید و به اشاره نور کمک کنید که کلا در عکس شما ایجاد نشود.

4- قابل حمل بودن

یکی دیگر از موارد بارز در دسترس بودن یک رینگ لایت، قابل حمل بودن آن است. به عنوان عکاس پرتره حرفه ای، شما باید همیشه بتوانید از تجهیزات خود در مکان های مختلف و با مناظر متفاوت استفاده کنید. رینگ لایت بسیار کم حجم و قابل حمل است و می تواند همراه با شما در هر مکانی که به دنبال ثبت پرتره هستید، حمل شود.

 

نکات مهم عکاسی پرتره با رینگ لایت

 

 

نکات مهم عکاسی پرتره با رینگ لایت

  • فاصله سوژه با رینگ لایت به مواردی چون؛ اندازه (بزرگی و کوچکی) رینگ لایت و قدرت نور ش بستگی دارد.
  • حداکثر فاصله ای که باید سوژه با رینگ لایت داشته باشد، ۵۰ سانت است.
  • برای دیدن حلقه نورانی در چشمان سوژه، رینگ لایت را در جلوی سوژه بگذارید.
  • باید درخواست کنید جهت نگاه سوژه را مخالف جهت رینگ لایت بگیرد.
  • بهتر است از اشیاء با سطح براق و مدل های عینک استفاده نکنید.
  • دمای نور مناسب برای عکاسی پرتره ۴۲۰۰ درجه است.
  • برای عکاسی حرفه ای از چندین منبع نوری در زوایای مختلف استفاده کنید.

 

تنظیم دمای رنگ نور برای عکاسی از چهره

 

 

تنظیم دمای رنگ نور در رینگ لایت برای عکاسی از چهره

بیشتر رینگ لایت ها دارای قابلیت تنظیم شدت نور و دمای رنگی هستند که این ویژگی بسیار مهمی بوده و به عکاس کمک می کند در شرایط مختلف نوری که می خواهد را ست کند و روی سوژه بیندازد از طرفی نور های سرد و گرم امکان حس دادن به طرق مختلف در عکس را ایجاد می کنند.

 

انواع رینگ لایت برای پرتره گرافی

بیشتر عکاسان از رینگ لایت های استاندارد که قطر 35 تا 45 سانتی متری دارند استفاده می کنند این تجهیزات شامل یک حلقه نوری که تعدادی لامپ ال ای دی دارد همراه یک سه پایه رینگ لایت هستند و معمولا حمل و نقل آن ها بسیار راحت است. نوع دیگر حلقه های نوری خاص فلاش های رینگی نام دارند که کم برای پرتره استفاده می شوند اما برخی با توجه به شرایط از آن ها بهره می گیرند این مدل حلقه های نوری روی لنز دوربین نصب می شوند و برای عکاسی از فاصله نزدیک و کلوزاپ مناسب هستند و بیشتر در سبک ماکرو به کار می آیند.

مزیت های استفاده از رینگ لایت در پرتره

بر خلاف سافت باکس و چتر های عکاسی رینگ لایت ها این مزیت را دارند که می توانند در کادر تصویر هم باشند چرا که ساختار و ظاهر دایره ای و نورانی و جذابشان در کادر سبب ببیشتر شدن توجه بیننده به تصویر می شود اما چتر های عکاسی و…این مشخصه را ندارند و در کادر بودن آن ها نشان از عدم دقت و حرفه ای نبودن عکاس خواهد بود.

 

مزیت های استفاده از رینگ لایت در پرتره‌گرافی

 

نور رینگ لایت قابل تنظیم شدت و دمای رنگی را دارد یعنی شما می توانید نوری سرد وسفید تا گرم و با حرارت را در صحنه خود پخش کنید این ویژگی سبب می شود تا ترکیب نور این تجهیزات با دیگر ابزار ها که افکت بیشتری دارند بسیار جذاب شود و اثری منحصر به فرد خلق شود. برای مثال شما می توانید با یک دستگاه دود زا و رینگ لایت و نوری رنگی ( مثلا بنفش ) صحنه ای زیبا را برای پرتره گرافی ایجاد کنید.

از دیگر ویزگی های جذابی که رینگ لایت در عکاسی پرتره دارد کچ لایتی است که در چشمان سوژه ایجاد می کند کچ لایت همان بازتاب نور رینگ لایت است که در چشمان سوژه دیده می شود و بعدی جذاب را به آن ها می بخشد.

بهترین رینگ لایت برای عکاسی پرتره

خوشبختانه شما می توانید مدل های بسیار متنوع رینگ لایت را با بهترین قیمت خریداری کنید و این ابزار ها نسبت به سایر تجهیزات نوری در عکاسی قیمت مناسب تری دارند در حالی که اگر درست استفاده شوند می توانند نتیجه حرفه ای و بی مانند را به شما تحویل دهند.

 

در نهایت، با عکاسی پرتره با یک رینگ لایت، می توانید به راحتی به نتایج جذاب و با کیفیت دست یابید. امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد تا با کاربرد رینگ لایت در عکاسی پرتره، خلاقیت و توانایی های خود را به حداکثر برسانید. با رینگ لایت سی کارو از خرید دستگاه خود راضی خواهید بود.

1 دیدگاه در “رینگ لایت مناسب عکاسی پرتره – کاربرد رینگ لایت در عکاسی پرتره

  1. افشار گفت:

    خیلی راضی بودم از رینگ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *